Hej :* Ze względu na mój zabiegany tryb życia zaniedbałam trochę jadłospis i treningi, ale jestem osobą, która na dłuższą metę nie p...

Odżywka białkowa

/
5 Comments
Hej :*



Ze względu na mój zabiegany tryb życia zaniedbałam trochę jadłospis i treningi, ale jestem osobą, która na dłuższą metę nie potrafi tak ciągnąć. Postanowiłam poszukać rozwiązań, które pomogą mi utrzymać zdrową, pełnowartościową dietę. Jednym z nich jest odżywka białkowa. No tak, ale od razu rodzi się pytanie, którą wybrać? Na rynku jest ich ogromny wybór, a takie słowa jak izolaty, koncentraty nic mi za bardzo nie mówiły. Czas na mały research!

Oczywiście na początku trzeba określić w jakich momentach dnia będziemy chcieli spożywać odżywkę - po treningu, przed snem, a może w ciągu całego dnia - od tego zależy jaki rodzaj białka wybrać.

Odżywki białkowe są produkowane z różnych rodzajów produktów białkowych. Najbardziej popularne to białka serwatkowe (whey protein). Serwatka powstaje jako produkt uboczny przy produkcji sera z mleka, w związku z czym zawiera laktozę. Dostępne są również odżywki na bazie kazeiny, soi czy białka jaja kurzego.

No dobra, wiesz już kiedy będziesz sięgać po białko i co dalej?

Odżywki białkowe dzielimy na szybkowchłanialne oraz wolnowchłanialne. Można również zaopatrzyć się w produkty, które zawierają mix białek szybko i wolnowchłanialnych.

Odżywki szybkowchłanialne są idealne do stosowania zarówno przed i po treningu, a także rano po przebudzeniu. Sprawdzą się tutaj białka serwatkowe, zarówno izolaty, jak i hydrolizaty. Koncentraty (są gorsze jakościowo i tańsze niż izolaty i hydrolizaty) białka serwatkowego mogą być stosowane w ciągu całego dnia.

Natomiast preparaty wolnowchłanialne są polecana na noc, przed snem. Tutaj sprawdzą się: kazeina micelarna, kazeinian wapnia, białko jaja kurzego.

Tyle udało mi się ustalić z moich krótkich poszukiwań, ale cały czas drążę i zgłębiam temat. Najbardziej przeraża mnie ilość odżywek na rynku. Wybór nie jest łatwy. Na pewno warto zwrócić uwagę na ilość białka na 100g odżywki (im więcej tym lepiej, mniej ulepszaczy). Nie mniej ważnych czynnikiem są także walory smakowe. Obecnie odżywki są produkowane w różnych smakach i można znaleźć takie, które na pewno będą odpowiadały naszym kubkom smakowym.

Nie zapominajmy o tym, że odżywka to suplement, jedynie dodatek do diety. Nie może zastąpić pełnowartościowego posiłku.

A Wy co sądzicie o odżywkach? Korzystacie? Macie swoje ulubione?


You may also like

5 komentarzy:

  1. Używam już od dawna dla mnie najważniejszy jest skład :) niestety odżywki z dobrym składem, przede wszystkim izolaty lub hydroizolaty nie grzeszą smakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chcesz uniwersalną, którą będziesz pożywać także po treningu i która najlepiej nadaje się na redukcję to właśnie albo izolat albo hydro (niestety hydro są jeszcze droższe) jak dla mnie gaspari iso fusion bije inne izolaty na łopatki pod względem składu i smaku :) optimum nutrition też ma fajne odżywki ale są to mieszanki koncentratów i izolatów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się nad nimi wiele razy, ale to chyba jeszcze nie ten moment ;) ale faktycznie, jak się rozglądałam to jest ich miliony, czytałam o każdej z nich i totalna dezorientacja! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. hej:) Czytam juz twojego bloga dluuuuuuuuugi czas:)

    Ale dzisiaj to ja chcialabym zaprosic Cie do mnie
    np na rozdanie bonu do sklepu internetowego

    http://beslimuk.blogspot.co.uk/2014/03/rozdaje-300-zl-na-zakupy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedyne co kiedyś rozważałam, to glutamina i jabłczan kreatyny ale skończyło się tylko na rozważaniach ;)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.