Hej :* Co tam u Was słychać? Ja niestety cierpię na chroniczny brak czasu. Powtórki do matury, praca, inne obowiązki zapełniają ca...

Trening HIIT

/
4 Comments
Hej :*



Co tam u Was słychać? Ja niestety cierpię na chroniczny brak czasu. Powtórki do matury, praca, inne obowiązki zapełniają cały mój czas. Na szczęście w tym całym zawirowaniu daję jeszcze radę poćwiczyć.

Do mojej ćwiczeniowej rutyny powoli wprowadzam treningi HIIT i to właśnie nim chcę poświęcić dzisiejszy post.


Co to takiego ten trening HIIT ?

" HIIT z ang. High Intensity Interval Training – trening przedziałowy o wysokiej intensywności) - forma strategii treningu fizycznego polegająca na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku. Typowy czas trwania całego treningu HIIT wynosi od kilkunastu do dwudziestu paru minut. Zwykle nie przekracza jednak 25 minut. "

Krótko mówiąc: przez krótki okres czasu wykonujemy bardzo intensywne ćwiczenia (np. sprint) i przeplatamy je z ćwiczeniami o niższej intensywności (np. trucht).


Dlaczego warto ćwiczyć HIITy?

Trening HIIT pozwala spalić większą ilość tkanki tłuszczowej w krótszym czasie niż klasyczne aeroby. Podkręca metabolizm i działa nawet do kilkunastu godzin po treningu. Jest więc świetnym rozwiązaniem dla osób zabieganych, mających mało czasu na ćwiczenia. Niestety, jest to trening wymagający wiele samozaparcia i samodyscypliny. Gwarantuję Wam, że te 20-25min. treningu może być jednym z najgorszych przeżyć w Waszym życiu. HIIT wyciągnie z Was siódme poty.


Kto nie powinien wykonywać HIITów?

Trening interwałowy jest odradzany osobom mającym problemy zdrowotne. Także osoby będące na diecie niskowęglowodanowej nie powinny wykonywać takich treningów - mogłoby to skutkować omdleniem i spaleniem masy mięśniowej. Jeżeli jesteś początkujący i dopiero niedawno rozpocząłeś regularną aktywność fizyczną, również nie polecam.


Jeżeli już podejmiesz się takiemu wyzwaniu i rozpoczniesz przygodę z treningiem HIIT, pamiętaj o regeneracji! Rób co najmniej dwa dni przerwy między treningami!


Przykładowe treningi HIIT, które można wykonać w domu:


 

I na koniec polecam filmik:


Odbiegając od tematu, w ostatnią niedzielę poczułam już nadchodzące święta i oto efekt mojej zabawy:




You may also like

4 komentarze:

  1. kiedyś próbowałam, ale ćwiczenia w domu nie są dla mnie :P
    jeeeej podziel się babeczką *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Babeczka cudowna! <3
    A trening z pewnością wypróbuję, Mel B, Fittapy i Chodakowskiej już dość :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tym treningu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię od czasu do czasu wrzucić interwałki ;) zwłaszcza jeżeli nie mam czasu, a nie chcę leniuchować !

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.