Dzisiaj trochę o treningu siłowym. Wiele kobiet uważa trening siłowy za zbędny. Boją się, że efektem takich treningów będą rozbudow...

Trening siłowy dla kobiet

/
4 Comments

Dzisiaj trochę o treningu siłowym.

Wiele kobiet uważa trening siłowy za zbędny. Boją się, że efektem takich treningów będą rozbudowane mięśnie i wygląd kulturystki. Nic bardziej mylnego! 

Tak na prawdę uzyskanie atletycznej sylwetki nie jest łatwe nawet dla mężczyzn, a co dopiero dla kobiet.  Przerost tkanki mięśniowej jest uwarunkowany ilością hormonów płciowych męskich tj. testosteronu. Jak każdy z nas wie, kobieta naturalnie posiada ich bardzo bardzo mało. Żeby znacznie rozbudować mięśnie kobieta musiałaby zastosować doping (zacząć przyjmować testosteron w formie tabletek, zastrzyków itp.).

Większość z Was mogłaby zatem spytać po co ćwiczyć siłowo.  A no po to, żeby przyspieszyć metabolizm i podnieść przemianę materii. Ćwicząc siłowo, wzmacniamy mięśnie, które "palą" nasz tłuszcz! Ponadto, ciało staje się jędrne i "zdrowe". To właśnie treningami siłowymi ukształtujemy nasze pośladki czy ramiona. Poprawimy także nasze samopoczucie i urozmaicimy trochę naszą fitnessową rutynę! :) Dlatego nie bójmy się ciężarów. Pamiętajmy jednak o prawidłowej rozgrzewce, pracujmy nad techniką, która jest bardzo ważna! Po każdym treningu nie zapomnij o strechingu.

Moja przygoda z treningiem siłowym jest krótka. Mimo że od dawna wiem, że trening siłowy wspomaga redukcję, to moje treningi ograniczały się do "machania" hantlami w domu. Wszystko zmieniło się, kiedy zapisałam się na siłownię. Na początku ćwiczyłam wyłącznie aerobowo tj. orbitrek, okazjonalnie bieżnia (wolę bieganie w terenie). Jakoś nie wiedziałam jak się wziąć za te wszystkie maszyny, wstydziłam się. Jednak z pomocą przyszło mi forum SFD, które jest kopalnią wiedzy. Znalazłam tam trening dla początkujących (LINK), który musiałam trochę zmodyfikować ze względu na brak niektórych maszyn. Ostatecznie wygląda on tak:

tydzień 1-2: 2 serie x15 powtórzeń
tydz. 3-4: 2x12
tydz. 5-6: 3x10
tydz. 7-8: 3x8


1. Rozpiętki na maszynie
 

2. Wyciskanie sztangielek leżąc na ławce skośnej

3. Przyciąganie drążka wyciągu górnego do klatki nachwytem

4. Wyciskanie sztangielek siedząc


5. Przyciąganie drążka wyciągu górnego do karku


6. Uginanie ramion ze sztangielkami (naprzemienne)

7. Prostowanie ramion na wyciągu

8. Zgięcie nogi w kolanie na maszynie (nie mogę znaleźć do tego filmiku)

10. Przywodziciele na ginekologu

11. Odwodziciele j.w.

12. Wspiecia na palce siedząc



źródło:
sfd.pl
fitness.sport.pl


Co sądzicie na ten temat? Ćwiczycie siłowo?

FACEBOOK / INSTAGRAM



You may also like

4 komentarze:

  1. dzięki, bardzo pomocny artykuł! Ja chcę sie zapisac na silownie, trochę się wstydzę (już widzę jak wchodzę ja- 15-latka a dookoła łysi, napakowani mężczyźni)... dlatego poproszę jakiegoś znajomego o towarzystwo na pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, aż normalnie jestem zła na siebie. Bo jestem masakrycznie nieśmiała, a każdy przecież zaczyna. W jakich porach jest najmniej ludzi na siłowni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od siłowni, ale nie ma się czego wstydzić naprawdę i na siłowni nie ma samych napakowanych łysych mężczyzn. U mnie np. od 10 do 14 chodzą sympatyczni panowie z brzuchami koło 50-tki :) , a popołudniami więcej młodych ludzi chodzi. A propos karków o których mowa to u mnie na siłowni takich typowych to może dwóch jest na wszystkich chodzących. Dlatego nie ma się co onieśmielać tylko szoruj na siłownie , tam każdy służy pomocą nikt nie będzie się śmiał :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny ten Twój nowy blog :) Na starego często zaglądałem , ale ten się równie świetnie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.